انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب در دنیای دیجیتال مارکتینگ

شروع موضوع توسط tarah-veb ‏12/04/2018 در انجمن لینکستان

  1.  

    tarah-veb کاربر تازه وارد کاربر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏12/04/2018
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    0
    امتیاز:
    1
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    اصفهان
    آشنایی با سیستم مدیریت محتوای کارآمد
    امروزه با به وجود آمدن دنیای دیجیتال مارکتینگ، بسیاری از صاحبان برندها سعی در استفاده از این نوع بازاریابی به منظور رونق کسب و کار خود می نمایند. در بازاریابی آنلاین در قدم اول، طراحی سایت به منظور نشان دادن خدمات و محصولات برندها از اهمیت بالایی برخوردار است. این سایت، به کسب و کارها کمک می نماید که بتوانند در فضای مجازی به طور مفصل در مورد خدمات و محصولات ارائه شده توضیح داده و مشتریان را از این طریق به سمت خود جذب نمایند. طراحان سایت بعد از طراحی قالب اصلی سایت، سعی در ایجاد سیستم محتوایی مناسب و آسان برای مشتریان به منظور درج مطالب خود در سایت دارند. سیستم های مدیریت محتوا با وجود آمدن زبان های برنامه نویسی مانند PHP یکی از کارامدترین ابزارهای توسعه وب در اینترنت شده اند. اما این نکته حائز اهمیت است که این سیستم ها باید دارای فضای مدیریتی قوی و کاربردی و در عین حال موثر و با امکانات بالا باشند. این سیستم مدیریت محتوا در آینده به صاحبان مشاغل کمک خواهد کرد که به راحتی بتوانند سایت خود را بدون نیاز به داشتن تخصصی خاص مدیریت کنند و محتوای سایت خود را دائما به روز نمایند. این به روز رسانی به سایت ها کمک می نماید که با داشتن محتواهایی غنی، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب نمایند و با بالا رفتن بازدید سایت، رتبه آن ها در نتایج موتورهای جستجو نیز بالا خواهد رفت. پس می تواند محیطی مناسب برای سازماندهی مطالب سایت باشد. این محتواها می تواند شامل متن، عکس و استفاده از پلاگین های متنوع به منظور بالا بردن امکانات سایت باشد. اما متاسفانه برخی از طراحان سایت، به طور اشتباه سیستم مدیریت محتوای نامناسب را برای سایت طراحی شده استفاده می نمایند که همین موضوع باعث ایجاد محدودیت در مدیریت آن خواهد شد. در ادامه اشتباهات رایج در انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا به تفصیل توضیح داده خواهد شد که با آشنایی با آن ها می توان یک سایت جامع و غنی برای صاحبان کسب و کارها ارائه داد.

    اشتباهات رایج در انتخاب یک سیتسم مدیریت محتوای مناسب
    – سادگی
    توسه دهندگان وب سعی در استفاده از سیستم های محتوای منبع باز به منظور استفاده رایگان از این سیستم ها دارند. بسیاری از طراحان سایت هنگام انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا فراموش می کنند که این سیستم ها قرار است توسط کاربرانی ساده مدیریت شوند. باید این موضوع را در نظر داشت که همه افراد تخصص در استفاده از تکنولوژی های طراحی سایت را نداشته و به همین منظور باید سیستم مدیریت محتوایی برای کاربران استفاده گردد که در عین حال ساده بوده و همچنین بتواند همه امکانات لازم را به راحتی برای سایت مورد نظر فراهم نماید. پس اولین نکته در انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب، سادگی در استفاده از آن می باشد.

    – پر مخاطب بودن سیستم مدیریت محتوا
    یکی از بزرگترین اشتباهات در انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا، در نظر گرفتن تعداد زیاد مخاطبان آن می باشد. بسیاری از طراحان به دلیل بالا بودن تعداد کاربران یک سیستم مدیریت محتوای خاص، ترغیب به استفاده از آن ها می گردند. در حالی که باید در نظر داشت شاید این سیستم مدیریت محتوا برای سایت طراحی شده مناسب نباشد. طراحان سایت ابتدا بهتر است که خواسته های خود و نیازهای سایت را در نظر قرار داده و سپس یک سیستم مدیریت محتوای مناسب انتخاب نمایند. برای مثال، ممکن است سیستم مدیریت محتوایی مانند ووکامرس و ورد پرس، امکاناتی که یک سایت فروشگاهی خاص به دنبال آن می باشد را نداشته باشد، ولی در عین حال برای یک سایت فروشگاهی دیگر بسیار مناسب باشد.

    – نبود امکانات کافی در سیستم مدیریت محتوا
    بهترین کار برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا، داشتن همه امکانات لازم به صورت کاربردی و ساده می باشد. شاید بعضی از سیستم های مدیریت محتوا در ابتدا ظاهری مناسب و کاربردی داشته باشند، اما این احتمال وجود دارد که همه امکانات لازم برای سایت شما را در بر نداشته باشند. به طراحان سایت قبل از انتخاب سیستم مدیریت محتوا، توصیه می گردد که ابتدا نیازهایی که لازم است با آن ها برطرف گردد را لیست کرده و سپس با تحقیقی جامع، یک سیستم مدیریت محتوای مناسب را انتخاب نمایند. برای شروع می توانید به طراحان سیستم مدیریت محتوا ایمیل زده و خواسته های خود را به صورت لیست وار به آن ها ارائه دهید تا کاملا مطمئن شوید که انتخاب شما مناسب بوده است یا نه. در مرحله بعد، قبل از توصیه به مشتریان بهتر است که سیستم مدیریت محتوای در نظر گرفته شده را ابتدا به صورت کامل تست نمایید و با تمامی ماژول ها و پلاگین های لازم برای سایت خود در این سیستم مدیریت محتوا کار کنید.

    ویژگی های یک سیستم مدیریت محتوای مناسب
    به صورت کلی، طراحان سایت باید در انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب، در نظر داشته باشند که این سیستم مدیریت مدیریت محتوا به سادگی قابل نصب باشد. همچنین این سیستم باید محیط مدیریتی ساده برای کاربران فراهم نماید. این سیستم ها باید بتوانند امکانات وسیعی را با استفاده از ماژول ها و پلاگین ها به کاربران ارائه داده و هر روزه محیطی مناسب تر برای آن ها فراهم آورند. قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوا مانند WordPress ، Joomla و Drupal هر روز در حال تغییر و بروزرسانی هستند و با تغییرات زیادی که اعمال می شود روز به روز کاربرپسندتر می شوند. این به روز رسانی ها به طراحان کمک خواهد کرد که همه خواسته های خود را به راحتی و بدون نیاز به کدنویسی های پیچیده برآورده نمایند. امروزه توسعه دهندگان وب سعی می نمایند با ارائه انواع پلاگین ها، رنج وسیعی از نیازهای متداول در سایت ها را فراهم نموده و طراحان تنها با نصب آن ها و انجام تنظیمات لازم، سایتی کامل ارائه دهند.منابع :دیجیتال مارکتینگ چیست - طراحی سایت در اصفهان - خدمات سئو - سئو حرفه ای - تبلیغات در گوگل- سئو در اصفهان - مهدی صادقی -ساخت تیزر تبلیغاتی - ایمیل مارکتینگ - بازار یابی در شبکه های اجتماعیخدمات سئو سایتشرکت طراحی سایت در اصفهانبهینه سازی سایت در اصفهانمدیریت اینستاگرام
     
    #1