عناصر تشکیل دهنده دیجیتال مارکتینگ

شروع موضوع توسط moshaver ‏12/04/2018 در انجمن مشاوره

  1.  

    moshaver کاربر تازه وارد کاربر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏12/04/2018
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز:
    1
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    اصفهان
    عناصر دیجیتال مارکتینگ
    دیجیتال مارکتینگ تمام فعالیت هایی است که جهت بازاریابی از مجاری دیجیتال انجام می گیرد‌‌. با توجه به این واقعیت که تعداد کاربران اینترنت هر روز در حال افرایش است، صاحبان کسب و کارها سعی دارند از کانال اینترنت مانند گوگل، شبکه های اجتماعی، ایجاد وب سایت، ایمیل و ..‌. با مشتریان خود ارتباط برقرار نمایند. تبلیغات در انواع مختلف می تواند تاثیراتی مثبت بر کسب و کارها بگذارد. با توجه به آن چه امروز در فضای مجازی مشاهده می کنیم، کسب و کارهایی که از تبلیغات اینترنتی بهره می برند، به سرعت در حال افزایش هستند. همچنین با توجه به گسترش استفاده از اینترنت، شاهد پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند هستیم. لذا روی آوردن به بازاریابی اینترنتی امری طبیعی به نظر می رسد.
    بازاریابی توانایی برقراری ارتباط با مخاطب در زمان و مکان مناسب است. در حقیقت این شما هستید که باید با مخاطبان خود در جایی که حضور دارند یعنی در دنیای اینترنت ارتباط برقرار نمایید‌.
    به بیان دیگر، هر نوع بازاریابی که ماهیت آنلاین دارد در گروه بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد. دیجیتال مارکتینگ عناصری دارد که آشنایی با آن شما را در یک بازاریابی موفق یاری خواهد نمود. اگر در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.



    سه عنصر اصلی کمپین بازاریابی دیجیتال

    بررسی موقعیت
    چگونه می توانیم موقعیت خود را در بازار بررسی نماییم؟ جهت بررسی موقعیت ابتدا باید در مورد محصول، شرکت، مصرف کنندگان و ذی نفعان تحقیق کرده و جایگاه خود را در بازار مشخص نماییم.
    تحلیل SWOT (strength , weakness , op portunities & threats )
    در این مورد فرصت های پیش رو و عواملی که محصول را تهدید می کند، مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین نقاط ضعف کمپانی و راه های مقابله با آن ها تحلیل می شوند.
    اهداف کمپین
    پیش از آغاز بازاریابی اینترنتی، باید اهداف را مشخص نموده و برنامه ریزی لازم جهت آغاز فرایند تبلیغات دیجیتال انجام گردد. برای داشتن یک برنامه ریزی صحیح باید مخاطبین هدف خود را شناسایی نمایید.



    چند کلید طلایی در دیجیتال مارکتینگ

    علاوه بر نکاتی چون طراحی سایت، سئو، ایمیل مارکتینگ، محتوا و شبکه های اجتماعی، نکات مهم دیگری در دیجیتال مارکتینگ و داشتن یک مارکتینگ موفق تاثیر گذار است. محوریت تمامی این موارد مشتری است و توجه به مشتری و خواسته های او حرف اول و آخر را در یک بازاریابی موفق می زند.
    دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها این قابلیت را می دهد که خدماتی آنی را برای مشتریان خود فراهم نمایند. همچنین به آن ها کمک می کند تا سود کلان به دست آمده از سرمایه گذاری ها بهره مند شوند. دیجیتال مارکتینگ این امکان را فراهم نموده است که کسب و کارها برای رقابت با شرکت‌های بزرگ در دنیا آماده شده و وارد رقابت های فرامرزی شوند.

    مزایا و ارزش برای مشتری( Customer value and benefit) : مشتری مهم ترین رکن در هر بازاریابی است. لذا فروشندگان اینترنتی باید با بها دادن به مشتری و توجه به علایق او در جهت درست گام برداشته و محصولات را از جنبه ارزشمند برای مشتری توسعه دهند.
    راحتی برای مصرف‌کننده(Convenience for the customer ): این امر مهم از طریق طراحی صحیح سایت که شامل چیدمان مناسب و قابلیت جستجو است، سهولت خرید را برای مشتری فراهم می نماید.
    هزینه برای مشتری ( Cost to the customer ) :
    قیمت می تواند گزینه تعیین کننده در بازاریابی اینترنتی باشد، بنابراین به این موضوع توجه کنید که قیمت ارائه شده کمتر از قیمت های موجود در بازار و فروشگاه ها باشد. چه بسیارند مشتریانی که با تفاوت اندک قیمت، به سمت کالای شما جذب خواهند شد.

    ارتباط با مشتری( Customer relationship and communication ) :
    در ارتباطات شرکتی، شرکت روابط نزدیکی با مشتری دارد و به راحتی می تواند بازخورد حاصل از این ارتباط را بررسی نماید. در دیجیتال مارکتینگ که ارتباط نزدیک با مشتری وجود ندارد، باید با استفاده از ارتباط مجازی و شگردهای بازاریابی این احساس را پوشش دهیم.

    مدیریت محصولات و محاسبات( Category management issue and computing) :
    تاثیر مدیریت مناسب امری انکار ناپذیر در هر فعالیت و از جمله بازاریابی دیجیتال است. فروشندگان اینترنتی باید عرضه کالا به اندازه و کیفیت مناسب را مدیریت نمایند و همچنین کالای مورد نظر را در زمان و مکان مورد نظر مشتری در اختیار او قرار دهند.

    حق انتخاب مشتری(Customer franchise) :
    تصویر ذهنی کالا و برند، تاثیری شگرف بر انتخاب مشتری خواهد گذاشت. با برند سازی و ساخت تصویر ذهنی برای مخاطبان، طرفداران بسیاری در فضای مجازی جذب خواهید نمود.

    سرویس‌دهی مناسب به مشتری (Customer car and service) :
    سرویس دهی مناسب و تحویل به موقع کالا به مشتری و سهولت دسترسی به خدمات، پاسخگویی به موقع به انتقادات و پیشنهادات از جمله عواملی هستند که موجبات رضایت مشتریان را فراهم نموده و در نهایت استقبال از خدمات شما را صد چندان خواهند نمود.

    جلب رضایت مشتری :
    رعایت عناصر کلیدی که به آن ها پرداختیم، موفقیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. با در نظر گرفتن عناصر دیجیتال مارکتینگ و تبلیغ در فضای مجازی می توانید هر روز مشتریان جدید به کالا و خدمات خود جذب نمایید و رابطه ای بلند مدت با آن ها داشته باشید. همان گونه که مشتری راضی می تواند موجب سرعت در پیشرفت کسب و کار شما شود، مشتری ناراضی تاثیرات منفی بر کسب و کارتان خواهد گذاشت.

    نقش تلفن همراه در دیجیتال مارکتینگ :
    اغراق نیست اگر بگوییم تلفن های همراه نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ بازی می کنند. حالا دیگر کمتر کسی به دنبال روشن کردن کامپیوتر می رود و اکثریت افراد با استفاده از گوشی موبایل عملیات سرچ را انجام می دهند یا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. بنابراین تلفن همراه مهم ترین وسیله ای است که می توانیم از آن برای تبلیغات کالا و برند خود بهره ببریم.منابع : مشاور کسب و کار اینترنتی - مهدی صادقی - مشاور دیجیتال مارکتینگ
     
    #1